Monday 2 September 2013

Rahsia SUSU BANYAK terbongkar !!!

Rahsia SUSU BANYAK terbongkar !!!



Ya, kini ia bukan lagi rahsia. Saya ingin berkongsi rahsia dengan semua ibu di luar sana. Anda PASTI mampu menghasilkan & memberikan cukup susu ibu untuk bayi anda. Yakinlah, dengan usaha, doa & izin-Nya, itu semua tidak mustahil.

Perkongsian ini adalah pengalaman saya sendiri. Semuanya bermula selepas saya melahirkan anak kedua, Afliq. Hari pertama selepas saya balik dr hospital, Afliq mula menangis tak henti-henti. Namun saya tetapkan berusaha direct feed Afliq. Bila Afliq tidur, saya pam. Luluh hati bile hasil pam itu hanya sebanyak SATU SUDU KECIL. Yaaa, satu sudu kecil saja. Saya suapkan juga susu yg pekat berwarna kekuningan itu ke mulut Afliq. Hari kedua mengepam,Alhamdulillah ada peningkatan, SETENGAH OZ. Saya suapkan lagi ke mulut Afliq. Kemudian saya mula berfikir, tak boleh jadi ni,mungkin saya perlukan bantuan. Saya berusaha mendapatkan milk booster. Alhamdulillah saya dipertemukan dengan set menyusu SHAKLEE. Saya mengambilnya secara istiqamah & berdisiplin. Saya juga pastikan banyak minum air suam. Setiap kali Afliq tidur, pasti saya akan ambil peluang untuk mengepam. Pada hari ke-5 berpantang,Alhamdulillah saya berjaya mendapat 5 oz satu sessi mengepam. Dan jumlah itu bertambah dari semasa ke semasa. Selepas sebulan pula, saya berjaya mendapat 13 oz dalam satu sessi pengepam. Alhamdulillah, syukur. Apa yang saya perhatikan dengan pengambilan set menyusu ini terutama ESP, susu cepat penuh balik & susu nya pon pekat. Tidak seperti semasa melahirkan anak pertama dulu, susu agak cair & selepas mengepam atau direct feed, susu lambat nak refill balik. Saya juga rasa badan tidak terlalu letih dan saya mampu bangun di tengah pagi seawal 2-3 pagi untuk mengepam. Alhamdulillah sehingga kini, Afliq sudah hampir setahun (11 September 2013 ni Afliq genap setahun, InsyaAllah), masih minum susu ibu sepenuhnya. 

Apa yang ada dalam set menyusu Shaklee ni ???

B-COMPLEX : Anti-stress. Membantu mengatasi kelesuan, mengimbangi hormon, menukarkan makanan kepada tenaga dan asid folik penting dalam penyusuan ibu.

VITA-C : membantu meningkatkan kandungan antibodi dalam susu ibu. Bagi ibu-ibu yang menghadapi puting luka, Insyaallah akan mudah sembuh dan vitamin C juga membuatkan kulit makin bersih, cerah dan berseri.

VITA-LEA : Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi. Bagi ibu menyusu, vita-lea telah dilengkapi dengan zat besi bagi membantu pembesaran anak lebih baik. Doktor menasihatkan agar ibu yang menyusu perlu memastikan pengambilan zat besi dalam menu harian agar si ibu tidak mudah pitam atau pening selepas memerah mahupun menyusukan anak.

ALFALFA : Membantu memperbanyakkan susu ibu dan telah digunakan sejak zaman berzaman sebagai penambah susu dinegara barat. 

ESP : Komponen utama susu ibu adalah protein dan kalsium. Jadi pengambilan ESP membantu mempercepatkan penghasilan susu ibu dan memekatkan susu ibu, kesannya bayi akan mudah kenyang dan kurang meragam. Selain itu, ESP membantu memberi rasa kenyang lebih lama dan mencantikkan kulit ibu.


* DISCLAIMER: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Hubungi Mama Olin sekarang untuk membeli & khidmat nasihat
Sms/whatsapp : 012-2337598
Email : mamaolins@gmail.com
FB page : Mama Olin's

No comments:

Post a Comment